جلسه آموزشی گردشگری روستایی و بوم گردی بخش مرکزی

در ساعت 10:00صبح، مورخ 1397/10/13 جلسه بررسی مسائل و مشکلات حوزه گردشگری و آموزش بوم گردی و توسعه گردشگری شهرستان چالدران با حضور فرماندار، مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان، دادستان، بخشداران بخش مرکزی و دشتک، دهیاران و شوراهای بخش مرکزی و نماینده بنیادعلوی در محل فرمانداری چالدران برگزار شد.

مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان آذربایجان غربی ضمن عرض تبریک و آرزوی موفقیت فرماندار شهرستان با اشاره به نقش مهم گردشگری در اقتصاد کشور و خانواده ها، اظهار کردند که معیشت و اشتغال علت اهم ماندگاری روستائیان در روستاها است. در این رابطه اداره کل میراث فرهنگی جهت ایجاد اشتغال پایدار روستایی و تشویق و تحریک روستائیان به سکونت در روستا با اجرای برنامه های آموزشی ضمن ارتقاء دانش روستائیان در حوزه گردشگری روستایی و بوم گردی و صنایع دستی به تسهیلات پرداخت شده به متقاضیان صنایع دستی در روستاهای شهرستان اشاره و بیان کردند که میراث فرهنگی آماده ارائه خدمات مختلف از جمله تسهیلات به متقاضیان در حوزه گردشگری روستایی و بوم گردی است. در ادامه با اشاره به پروژه های اجرا شده در شهرستان از حاضرین خواست که به طور جد نسبت به تحریک و تشویق بخش خصوصی به سرمایه گذاری در حوزه گردشگری وارد شوند. در ادامه کارشناسان گردشگری برنامه آموزشی را اجرا کردند . در پایان برنامه حاضرین نکته نظراتی را مطرح کردند و مدیر کل میراث به ارائه رهنمود آنان پرداخت.



:: موضوعات مرتبط: اخبار اداره میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری شهرستان چالدران , ,
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
نویسنده : .
تاریخ : دو شنبه 17 دی 1397
برگزاری جلسه آموزشی گردشگری روستایی و بوم گردی بخش دشتک

در ساعت 14:10مورخ 1397/10/13 جلسه آموزشی گردشگری روستایی و بوم گردی با حضور کارشناسان اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری و دهیاران و روسای شورای اسلامی بخش دشتک در محل سالن جلسات بخش دشتک تشکیل گردید. 

در ابتدا آیاتی از کلام الله مجید تلاوت گردید سپس بروشور با عنوان توسعه گردشگری روستایی و عشایری و نقشه گردشگری استان در اختیار دهیاران و روسای شوراهای اسلامی بخش دشتک قرار گرفت . در ادامه کارشناسان اداره کل به اجرای جلسه آموزشی گردشگری روستایی و بوم گردی پرداختند و فیلم های آموزشی در این زمینه پخش و توضیحات تکمیلی در زمینه توسعه گردشگری روستایی را به حاضرین ارائه دادند. در پایان برنامه حاضرین نکته نظراتی را مطرح کردند و کارشناسان میراث به ارائه رهنمود آنان پرداخت.



:: موضوعات مرتبط: اخبار اداره میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری شهرستان چالدران , ,
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
نویسنده : .
تاریخ : دو شنبه 17 دی 1397
برگزاری جلسه توجیهی روسای انجمن میراث فرهنگی بخش دشتک

در ساعت 14:10مورخ 1397/10/13 جلسه توجیهی روسای انجمن میراث فرهنگی بخش دشتک با حضور فرمانده یگان حفاظت و کارشناسان گردشگری اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان و دهیاران و روسای شورای اسلامی روستاهای بخش دشتک در محل سالن جلسات بخشداریدشتک تشکیل گردید. 

در ابتدا آیاتی چند از کلام الله مجید تلاوت گردید در ادامه فرمانده یگان حفاظت استان آذربایجان غربی با اشاره به تعدد و تنوع آثار در سطح استان و شهرستان پراکندگی آثار در نقاط مختلف و صعب العبور بودن مسیرهای منتهی به محوطه ها و عزم راسخ دشمن در زدودن فرهنگ غنی با بکارگیری برنامه های متعدد و متنوع نرم به ماموریت یگان در حفاظت برابر از آثار و مقابله  با تهاجم دشمن اشاره و اظهار کردند یگان جهت صیانت از مواریث اهتمام ویژه ای در احیاء و اجرای آئین نامه ها مربوط به افزایش مشارکت های اجتماعی دارد در همین رابطه ارگان های همیاری را در نقاط روستایی تشکیل و در جهت توسعه آن ها عزم جدی را بکار گرفته سپس به نقش دهیاران به عنوان روسای انجمن های میراث فرهنگی در روستاهای دارای آثار پرداخت و بیان کرد که دهیاران مسولیت مستقیم دارند انتظار است که اهتمام ویژه ای در جهت اقدامات پیش گیرانه بعمل آورند. در ادامه اظهار کردند که یگان حفاظت جهت دریافت اخبار واطلاعات شماره تلفن گویای 09662را راه اندازی کرده و دهیاران و شوراها و سایر افراد می توانند جرائم حوزه میراث فرهنگی را با این شماره تماس گرفته و اعلام نمایند.



:: موضوعات مرتبط: اخبار اداره میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری شهرستان چالدران , ,
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
نویسنده : .
تاریخ : دو شنبه 17 دی 1397
جلسه توجیهی روسای انجمن های میراث فرهنگی بخش مرکزی

در ساعت 10:00صبح، مورخ 1397/10/13 جلسه توجیهی روسای انجمن های میراث فرهنگی بخش مرکزی چالدران با حضور فرماندار، مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان، دادستان، بخشداران بخش مرکزی و دشتک، دهیاران و شوراهای بخش مرکزی و نماینده بنیادعلوی در محل فرمانداری چالدران برگزار شد.

فرمانده یگان حفاظت استان آذربایجان غربی با اشاره به تعدد و تنوع آثار در سطح استان و شهرستان پراکندگی آثار در نقاط مختلف و صعب العبور بودن مسیرهای منتهی به محوطه ها و عزم راسخ دشمن در زدودن فرهنگ غنی با بکارگیری برنامه های متعدد و متنوع نرم به ماموریت یگان در حفاظت برابر از آثار و مقابله  با تهاجم دشمن اشاره و اظهار کردند یگان جهت صیانت از مواریث اهتمام ویژه ای در احیاء و اجرای آئین نامه ها مربوط به افزایش مشارکت های اجتماعی دارد در همین رابطه ارگان های همیاری را در نقاط روستایی تشکیل و در جهت توسعه آن ها عزم جدی را بکار گرفته سپس به نقش دهیاران به عنوان روسای انجمن های میراث فرهنگی در روستاهای دارای آثار پرداخت و بیان کرد که دهیاران مسولیت مستقیم دارند انتظار است که اهتمام ویژه ای در جهت اقدامات پیش گیرانه بعمل آورند. در ادامه اظهار کردند که یگان حفاظت جهت دریافت اخبار واطلاعات شماره تلفن گویای 09662را راه اندازی کرده و دهیاران و شوراها و سایر افراد می توانند جرائم حوزه میراث فرهنگی را با این شماره تماس گرفته و اعلام نمایند. در ادامه مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری با بیان موضوعات در محورهای چون توسعه گردشگری، افزایش مشارکت های اجتماعی در صیانت و حفاظت از آثار، شناسایی و معرفی آثار شناسایی نشده، خواستار مشارکت و همکاری جدی دهیاران و روسای شوراهای اسلامی در امر معرفی و صیانت و شناسایی محوطه ها و تپه ها شدند. 



:: موضوعات مرتبط: اخبار اداره میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری شهرستان چالدران , ,
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
نویسنده : .
تاریخ : شنبه 15 دی 1397